7 Mayıs 2009

Garga???


Son 5 günü ve de bugün tüm günü Dobi ile aynı kavgayı yaparak geçirdik:


Garga değil karga!


Anlayacağınız üzere, Bulgarcada "karga" garga şeklinde imiş.

Otelin etrafında ormanlık alanda yürürken önce sincap sonrada karga gördük ve aynı anda heyecanla haykırdık:


Sevgi: Kargaaa!!

Dobi: Ne! Gargaa!! (*)


O saatten beri kavga ediyoruz. Sonuçta kızdım ve "Yok ben yetkili makamlarla konuşcam, siz Bulgarca bilmiyorsunuz! (?) Öyle mi söylenir canım, kibar kibar 'karga' desenize!!" dedim. Dobi ise hala benim Türkçemin hatalı olduğunu (?) aslının garga olduğunu iddia ediyordu!


Dırdırımızdan başı şişen Ali ise en uygun çözümü buldu:


Belki Dobi Erzurumludur!?!


Çok güldük. Ama hadi gelinde Dobi'ye açıklayın neden güldüğümüzü?!İtalik


(*) Hayır! Gargaa!
Sonradan eklenen not: Ben bu yazıyı gülerek yazdıktan ve Dobi' ye okuduktan sonra işten çıktım. Dobi arkamdan hala "Gargaaaa!" diye bağırıyordu. Ama merak etmeyin altta kalmadım; "You are garga be woman! It is karga!" (**) diye lafı yapıştırdım!! :P
Şu an "What is Erzurum??" kısmındayız. Ah be Dobicik, sana Erzurum' u anlatmak değil, oltu taşıyla kebabıyla tarihiyle yaşatmak lazım ama bakalım ne zaman gitmek kısmet olur.
(**) Sensin garga be kadın! O 'karga'!

Hiç yorum yok: