15 Mayıs 2009

Erkeklerin Hikayeleri


"Elinizde tuttuğunuz kitabın, anlam esnekliği bakımından yorumlamaya açık olan adı, 'Bu da erkeklerin hikayeleri', diye okunabilir. Ya da erkeklerin nasıl gördüğü, nasıl hissettiği, nasıl yaşadığı ve nasıl anlattığı üzerine olan bu hikayeler için 'bir de erkeklerden dinleyelim bakalım' denebilir. Yazarların yalnızca erkeklerden seçildiğine bakılırsa, 'erkek yazarların hikayeleri' diye de yorumlanabilir. Bir kitabın adı, hemen her kitapta olduğu gibi, okurun kendi okumasının, kendi anlamlandırmasının tınısını taşır. Bana öyle geliyor ki, sonuçta adı erkeklerin hikayeleri olsa da daha çok kadınlar okuyacak bu kitabı.

İlişki kurmada ya da sürdürmede, birlikte yaşamanın ortak dilini tutturmada çeşitli güçlükler yaşayan; kadınlar tarafından kapana kıstırılma, tuzağa düşürülme, kafeslenme kuşkuları taşıyan erkeklerin ilişkiden anladıklarıyla kadınlarınki birbirinden farklı olmuş tarih boyunca..."


Böyle başlıyordu kitap.

Murathan Mungan seçkilerinin ikincisinde de (ilki "Büyümenin Türkçe Tarihi" idi malumunuz) yine yepyeni tatlar yepyeni dünyalar tanıdım.


Hikayelerin hangisi seni etkiledi derseniz...Zor bir soru.

Öncelikle daha önce okumadığım Cesare Pavese' den 'Kendini Öldürenler' derim herhalde. Sonra aklıma yine benim için oldukça yeni bir yazar olan Kazuo Ishıguro' dan 'Bir Aile Yemeği' geliyor. Biricik Charles Bukowski'min bende yeri ayrıdır her zaman...Ah ne de olsa gençlik aşkım! Ondan da güzel ama doğal olarak bildiğim bir hikaye: 'Buluşma'.

Ve yine yeni bir yazar AlbertoMoravia' dan 'Fazla Karıştırma' da çok güldüm. Ve nihayet Truman Capote ile ile buluşmam! Ah nasıl zevkle okudum. Ondan da güzel bir hikaye: 'Benim Anlatışım'.


Şimdi bana "Ohooo! Ama sen tüm hikayeleri saydın!!" diyeceksiniz...Cıkkk! Daha biiirr dolu hikaye var. Özellikle sadece adlarını yazdım. Çünkü o kadar kısalar ki zaten, satır arası aldığımda bütününü vermiş olurum diye korkuyorum.


Mutlaka okuyun diyorum! Hatta dedim bile!! :D

1 yorum:

Sevgi Küçük dedi ki...

Şu anda hangi kitabı okumaya başladığımı anlamışsınızdır sanırım!! ;)