10 Mayıs 2009

Ben Buldum!


Aslında başlangıçta amacım "buluş" yapmak değildi. Aklımda sadece akşama ne hazırlasam sorusu vardı.

Bende evdeki malzemelere bakıp mısırlı bulgur pilavı yapmaya karar vermiştim. Ardından içine soğan yerine pırasa koymaya karar verdim. Aklımdaki fikri uygulayıncaya kadar, öğleden sonra keyfi sırasında bitki çayımın yanına birşeyler atıştırınca bugünlük pilavdan vazgeçtim. Mısırıda rafa kaldırdım, yumuşamış domatesleride görünce "domatesli pırasa kavurma"ya karar verdim. Sonuçta onuda ben bulmuştum!! Amacım bu "kavurma"nın bir kısmını yoğurtla yemek, kalanınıda yarın akşam bulgur pilavına çevirmekti. Ve son ana kadarda bu plana sadık kaldım. Ta ki...

Ta ki yemeğe tat ve renk versin diye nane katana kadar! Koku ve tat bana dolma içini hatırlattı; pirinçsiz bolll soğan(ımsı)lı bir tat. O an "Evreka!" dedim. Ben neden bunu kuru kuru yiyordum ki? Hemen diğer pırasaları çıkardım ve dış kabukları ikiye bölüp içini yine pırasa ile doldurdum. Olmuştu işte; pırasalı pırasa sarması yapmıştım. E buluş benim oluncada adınıda ben koydum:

Zavallı Pırasacık

Nasıl ama? Süper değil mi? :)

Tadı süper olmuş. E ben yaparım da olmaz mı? Pırasa sarmamın üstüne yoğurt koyup afiyetle yedim.

Fotografta içi dışına çıktığından değil o görüntü; iç malzemesi fazla olduğundan üstüne döktüğüm için manzara öyle.

Neyse bana afiyet olsun!

8 yorum:

birdilimdus dedi ki...

Valla süperr olmuş Sevgiciğim ellerine aklına sağlık. Senin de anneler günün kutlu olsun!!!

Sevgiler,
Evren

Sevgi Küçük dedi ki...

canımsın çoook sağol. süper fikir di mi? bende kendime aferin verdim!! :))
sevgiler

Tijen dedi ki...

Aferin sana! İnsan mutfakta yaratmaya bir başladı mı tutana aşkolsun...

sevgi dedi ki...

Kesinlikle oldukca değişik bir fikir.Ellerine sağlık canım.:))
Anneler günün kutlu olsunn

damak tadı dedi ki...

Değişik ve harika olmuş Sevgi'ciğim..Ellerine sağlık..


Anneler günün kutlu olsun canım..Sevgiler..


damaktadı/Gül

Sevgi Küçük dedi ki...

Gülcüğüm çook sağol. Sizlere baka baka ilerliyorum bende. :)
çok öptüm

Sevgi Küçük dedi ki...

Sevgili adaşım çok teşekkür ederim. Görüşürsek bende sana ne ikram edeceğimi buldum. ;)

Sevgi Küçük dedi ki...

Sağol Tijenciğim. E ama öğretmenlerim iyi de ondan oluyor bunlar.
:)
Çok öptüm