25 Mayıs 2009

Asi Koyun



Arkadaşım epey bir süre güldükten sonra sordu, "Çok merak ediyorum, öğrendiğin bu 'Bulgarca'yı günlük hayatta nerede kullanacaksın???"
Haklı aslında.



Şimdi "rutin"de olay nedir? Harfleri öğrenir, adın soyadını sorma ve söylemeyle devam eder, ardından yavaş yavaş günlük hayattan cümleler kurarak dili öğrenirsin. Ama hayır! Ben her zaman "sürü psikolojisi"nden kaçındığım için Bulgarca öğrenmem de ona uygun oluyor!! Henüz basit şeyleri söylüyemiyorum ama mesela az önce "Ben yeşil bir uzaylıyım" demeyi öğrendim!!Hem de mükemmel bir telaffuzla!! :D




Bugün öğrendiğim diğer şey ise:
Param nerede?
Gözkapağımın altında!

demek. Böyle söyleyince komik değil tabii ama Bulgarcasını duysanız yerlere yatarsınız. Bir sürü kelime ve içi "ç" ve "i" harfleri ile dolu.

Olsun. Sonuçta Bulgarca öğreniyor muyum? Öğ-re-ni-yo-rummm! Ben sonuca bakarım!! :D



Not: Fotograflar internetten, karikatür ise tabii ki Selçuk Erdem'den!!

2 yorum:

Hayalbemol dedi ki...

Öyle aslında,
nasıl olduğu değil, neyi öğrendiğin önemli.

Sevgi Küçük dedi ki...

Yani!!!
Hem belkide kullanırım bu cümleleri: Misal başıma bir şey geldi en azından etrafımdakileri ben uzaylıyım filan diye korkutabilirim!! :)