4 Nisan 2009

Spor




Yorgunluk...Sinir harbi...Üstüne bahar çarpması derken epey kötü bir haftayı cuma günü sonlandrırken Dobi' ye "Gidiyoruz!" dedim.

"Tamam" dedi ve biz bu sabah erkenden buluşup Dobicik' in evinin yanındaki parka sabah sporumuzu yapmaya gittik. kaç zamandır çeşitli sebeplerle erteliyorduk nihayet fırsatımız oldu.



Park denilince benim aklıma Kuğulu Park gibi bir şey geldi. Ho hoooo!!! Nerrrdeeee!! Meğer şehrin göbeğinde kocaman bir yeşil alan varmış. Üstelik Vitosha Dağı' nın eteğinde!! Sabah sabah ağaçların arasında temiz hava ciğerlerime doldukça mutlu oldum. Dobi' nin dediğine göre saat 11 gibi parkta yürümek mümkün olmuyormuş. O kadar kalabalık! Ah ne güzel dedim içimden, epey de kıskandım...Bizde neden şehrin ortasında böyle ciğerler yok ki? :(

Gerçi Dobi' de aynı konudan dert yandı; ağaçları kesip kesip açılan alana elçilik binaları vs yapıyorlarmış. Bir de eskiden ne kadar temizmiş ama artık insanlar iyice bırakmış özeni, her taraf poşet ve plastik şişe doluydu.

Yürürken içinde ördeklerin olduğu sazlık bir gölete geldik. Ne güzel değil mi? Şehrin ortasındaaa!!

İnsanlar köpekleri ile dolaşıyordu. Burada köpekler çok seviliyor ama ne yazık ki kanunen yapmaları da gerekse köpeklerinin yollarda bıraktığı "izleri" temizlemiyorlar. En cahilide en okumuşuda...Köpek deyince aklınıza sevimli süs köpekleri gelmesin; bunlar nasıl desem, koca koca kurt köpekleri mi istersiniz bulldoglar mı, dalmaçyalılar mı yoksa kocaman ayıdan beter köpekler mi? Hele bir tanesi vardı ki yanımızdan geçerken ben resmen sarardım ve nefessiz kaldım! Evet selvi boylu değilim ama kısada sayılmam hani. Köpekle gözgöze gelmek için başımı eğmedim diyeyim siz anlayın!!

Yürürken konuşmaya dalıp farkına varmamışız; o kadar soğuktu ki ellerim dondu. Ve neredeyse 2 saatten fazla yürümüşüz.

Ardından yürüyerek "City Center Sofia (CCS)" geldik, alışveriş yaptık. O da ayrı bir keyifti. Saat 11.15 de evdeydim ve kahvaltıdan sonra temiz hava sarhoşluğu ile bir yatmışım...Saat 3' e kadar kendime gelemedim.

Bacaklarım hala ağrıyor ama güzel tarafı ciğerlerim bayram etti.

Haftasonum güzel başladı, umarım sizinki de böyle güzel başlamıştır ve hep güzel devam eder.

Fotograflar Kuğulu Park' a son ziyaretimden.

4 yorum:

Tijen dedi ki...

E ne güzel olmuş işte. Arada biraz hava almalı kentten...

öykü dedi ki...

Bence harıka bı gun olmus:)) bende cok sevıyorum yuruyuslerı temız havayı parkları
sevgılerımle:)

Sevgi Küçük dedi ki...

evet Tijen, inan o kadar güzel oldu ki! ve şehrin göbeğinde böyle bir güzellik bulmak beni çok mutlu etti.
:)

Sevgi Küçük dedi ki...

Öykü inan hava bir anca değişti! parkın içine girince şehrin tüm gürültüsü, kirliliği...kısaca aklına gelebilecek tüm olumsuzlukları geride kalıyor. ciğerlerin önce şaşırıyor, sonra "yuppiii" diye uzun uzun o temiz havayı içine çekiyor! :)
gerçekten harikaydı. ve evime 10 dakikalık uzaklıktaymış!!kim tutar artık beniiiii :D