1 Nisan 2009

Bez Çanta


Burada süpermarketler açıldığında hem poşetler hem de otopark ücretsizmiş. Ama bir bakmışlar ki poşetler kısa zamanda tükeniyor, otoparkada civarda çalışanlar park edip akşama kadar arabayı kıpırdatmıyor...İkisinde paralı olmuş!

Artık herkesin çantasında poşetler var. Bir aldıkları poşeti eskiyinceye kadar kullanıyorlar. Alışveriş yaptığım bir gün bir ailenin aldığı tümmm erzakları jumbo boy çöp poşetine koyup götürdüğünüde gördüm.

Bu hikayeyi neden anlatıyorum? Sebebi burada!

Aslında para harcamamak için yapılan bu hareket burada gördüğüm ender "sosyal sorumluluk" hareketlerinden biri: Onlar tüketmediği için birileri bu zararlı şeyleri üretmiyor. Kazanan sadece halkın cebi değil, doğa da oluyor.

Bense poşet yerine bunu kullanıyorum.

Bir gün nevresim aldığım bir yerde aldıklarımı onun içine yerleştirdiler ve bende buraya getirmeye karar verdim. İyi ki öyle yapmışım...İşten eve dönerken yolda alışverişimi yapıyorum ve çevreye daha az zarar veren, bilinçli bir birey olmanın keyfini sürüyorum!

Hadi bakalım sıra sizde. Sizinde hikayenizi orada okumak isterim.

Hiç yorum yok: