29 Mart 2009

Sıtkı Olçar



Adını daha önce duymuş muydunuz? Duymadıysanız yazık, gerçek bir sanatçıyı tanımaya fırsatınız olmamış demektir.


Peki, çini nedir biliyor musunuz?


Çini, içi ve dışı veya tek yüzü sırlı, sıraltı boyalarıyla dekore edilerek geleneksel motiflerle süslenişi seçili malzemeyle yapılmış olan, mimariye bağlı olarak gelişen bir sanat türüdür. Yüzyıllardır sahip olduğumuz bir sanat türü...Ve o kadar özel ve güzel bir tür ki, dünyada benzeri olmadığı için bize ait olanların kaçırılıp başka ülkelerde sergilendiği bir tür.


Bizse linkte okuyacağınız üzere kıymetini bilmiyoruz.


Sıtkı Olçar' da bu sanata gönül vermiş bir sanatçımız. Yıllardır bu işi büyük bir özveri ile sürdürüyor. An geliyor gemiler, an geliyor güzeller süslüyor eserlerini.


Utanarak söylüyorum; ben de onu çok uzun zamandır değil, son birkaç yıldır tanıyorum. Çinilere oldum olası bir hayranlık duymuşumdur. Bir gün bir yerlerde gezerken eserleri ile tanıştım. Ve görür görmez de vuruldum. Evimizde mutlaka bir eseri olsun istiyorum. Özellikle son çalışmalarındaki kaftanlara bayıldım.


Biz kıymet bilmememeye devam edersek bir gün bakarız ki bir yerlerde, mesela British Museum' da, onun tüm eserleri sergileniyor. Elimizdekini ihmal edip kaybettikten sonra, "Pardon, onlar bize ait! Geri alabilir miyiz acaba?" der saatler süren telefon konuşmalarından, yazışmalardan, yüksek miktarda ödemelerden vs sonra belki bir parçayı geri alırız. :P




Not: Kullanılan fotograflar internetten alınmıştır.

2 yorum:

karamel mutfak dedi ki...

malesefki birçok şey gibi onlarında kıymetini bilip saklayıp degerlendiremiyoruz. moldavadan bulgariztana kocaman selamlar...

Sevgi Küçük dedi ki...

öncelikle taa oralardan ziyaretime geldiğin için teşekkür ederim sevgili karamel! ;) buradan da oraya sevgiler! ve bebişlere bayıldığımı tekrar belirtmek isterim.
ve evet ne yazık ki.. :(
umarım birileri artık bir şeyleri değiştirir.