25 Mart 2009

Dil


Bir öğle arası Bilyana ile dışardayız.

Sonunda dayanamayıp soruyorum:


Sevgi: Siz Bulgarca konuştuğunuza emin misiniz???

Bilyana: Anlayamadım?!?

S: Fransızlar gibi "merci" diyorsunuz. İtalyanlar gibi (vedalaşmalarda) "ciao" diyorsunuz. Türkçe kelimeleri saymıyorum!! E bir kısmı da Rusça!?! Siz Bulgarca konuştuğunuza emin misiniz??


Bilyana onaylıyor ve gülmeye başlıyor.

Haksız mıyım Allah aşkına?? Türkiye' ye döndüğümde Bulgarca konuşsam bana "Hadi canım! Konuştuğun dilleri birleştirmişsin, Bulgarca konuşuyorum diye bizi kandırıyorsun!" diyecekler!! Gerçi yapsam mı? Fena fikir değil aslında!! :D


Not: Kullanılan fotograf internetten alınmıştır.


2 yorum:

Tijen dedi ki...

Eh bizim de onlardan farkımız yok Sevgi. Hele de yabancı biri gelip şöyle bir İstiklal Caddesinde yürüse ve tabelalara baksa kendini Amerika veya İngiltere'de zannedebilir!

Sevgi Küçük dedi ki...

kesinlikle katılıyorum!en çok kızdığım konulardan biri de bu zaten.ve dil bildiğini göstermek için araya yabancı dilde kelimeler koyup "nasıl diyooolaaa" şekilde konuşarak kendi dilini küçümseyenlere kesinlikle dayanamıyorum!