30 Mart 2009

Çakmada Son Durum!

B vitamini almama gerken kalmadı, GünEşimi görünce bıdır oldum birden! :D

Yalnız bu coşkuyla Çinli ruhum (?) ortaya çıktı. Bunda sanırım Acemi Şefimin etkisi büyük! Gene çakma bir yemek yaptım. Sözde baba tarafından Kayseriliyim ama burada nerden bulcam ben gerekli malzemeleri diyerek çakma mantı yaptım!

Tamam itiraf ediyorum mantıyla ortak noktaları hamur işi, yoğurt, sarmısak ve nane içeriyor olması! Ne emek harcadım ne de et var içinde. Ama dedim ya elimdeki imkanlarla ancak bu...

Önce en önemli malzemelere bakalım:

Bir paket makarnanın az bir kısmı (tek olunca abartmanın anlamı yok değil mi?) ve yoğurt. Yoğurtta markayı okurken b' leri v'e diye okuyun lütfen.


Makarnamızı haşlıyoruz. Biraz soğutup suyunu azaltıyoruz. Sarmısakladığımız yoğurtla karıştırıyoruz. Ancak yoğurdu inceltecek kadar su kalmalı. Yoğurdun kıvamına göre ayarlayalım lütfen.

Ardından anneciğimizin yaptırdığı doğal ve de misss gibi biber salçamızı yağ, nane ve pul biber ile çevirip üzerine döküyoruz.

Ve gözlerimizi kapatıp mantı niyetine mutlu mutlu yiyoruz! Afiyet olsun bana.

5 yorum:

Sevgi Küçük dedi ki...

yanlış anlaşılmasın, tabaklarım küçük! hani "az dediğin buysa..." demeyin :)

Acemi Şef dedi ki...

Çok alemsin :))))) E hani kıyması nerede bunun? Neyse tarife kıyma ekleyip çakma mantıyı tam yapayım ben de :)Onun haricinde yine de değişik bir sunum, nefis köreltme bakımından yani :))

Sevgi Küçük dedi ki...

:)
kıyma alamıyorum henüz o kadar alışmadım buraya. :(
ayrıca aklında olsun ben aynı tarifi kıyma yerine sucuk kullanarak yapıyorum.ama sucuğu küçük küçük kesip salçalı karışımla döküyorum.fena olmuyor ;)

Hatice dedi ki...

Oktay ustanın dediği gibi eldeki ve evdeki imkanlar doğrultusunda, maksat nefis köreltme:)
afiyetler olsun...

Sevgi Küçük dedi ki...

bende şimdi ev yapımı ekmeğe bakıp iç çekmiştim! :)
aynen nefsimi köreltmeye çalışıyorum.ama nasıl özlüyorum birçeok şeyi anlatamam.ne yapalım bunada şükür!
ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim.:)
sevgiler