23 Mart 2009

Çakma

Hep Çinliler mi "çakma" yapacak, bir de ben yapayım ve onlardan intikam alayım diyerek kolları sıvadım. Aslında pazar günü hiççç de acemi olmayan Acemi Şef Esra' nın sayfasındakileri görmesem aklıma düşmezdi sanırım bu yemek:

Çakma Çin Yemeği!! :D

Ankara' da iken wok'uma sebzelerimi koyar, soya sosu ile tatlandırarak noddle ekler ve afiyetle yerdim. Ama burada eldeki imkanlar sınırlı olunca...ancak bu kadar oldu.

Mantar, yeşil biber ve havucu az bir miktar yağ ile tavada azıcık kavurdum. Ben çok piştiği zaman pek sevmiyorum. Yani hafif diri kalmalı.


Son olarak fides dedikleri ve çorbada kullandıkları makarnayı haşlayıp tavaya ekledim.


Sonra mı? E tabağa alıp gene afiyetle yedim tabii ki! :)

4 yorum:

Acemi Şef dedi ki...

Çinlilerde bizler gibi belli başlı yemekler yok sadece, mesela benim yardımcım evde ne bulursa bir araya getirip yemek yapıyor. Kimbilir hangi Çin yöresinin yemeği olmuştur bu :) Bir çinli görse "aaa biz de bundan yaparız" der mi acaba? Dur bir göstereyim benim kadına :))))
Noodle, az pişmiş sebze, biraz da soya sosu, tamam işte al sana Çin yemeği!!!

Sevgi Küçük dedi ki...

sabah sabah çok güldüm "kimbilir hangi çin yöresi" kısmına!!! :)))
çakma makma ama güzel gözüküyor di mi? :)

ebrulitatlar dedi ki...

Valla çakma makma ama çok leziz görünüyor Sevgi'cim. Ellerine sağlık. Afiyetler olsun. Sevgiler..

Sevgi Küçük dedi ki...

çok teşekkür ederim Ebrucuğum. ama sizlerin yaptığı o leziz yemeklerin yanında benim çakmaların lafı olmaz.:)
yeni tariflerini bekliyorum.
sevgiler...