26 Şubat 2009

Martenitza Günü


Şu aralar heyecanla bekliyorum: 1 Mart burada Martenitza Günü olarak kutlanıyor. Bu benim ilk Martenitza Günüm olacak.

Günler öncesinden her yerde kırmızılı beyazlı "Piju ve Penda" (Pizhu and Penda) lar satılmaya başladı. Erkek yani beyaz olan Piju, diğeri ise Penda. Ya da benim dediğim gibi "Pigeon and Panda".

Bugün bende kendime, Gelincik' e, BHA ve kendime birer tane aldım. (Evet farkındayım kendime biraz torpil geçtim ama sebebini sonra yazacağım).

Amaç sağlık ve bereket getirmek.

Hele de şu günlerde sağlıkla ilgili dileklere çok ihtiyacım var...


Detaylar sonra....Hele 1 Mart olsun anlatacağım! :)

2 yorum:

Tijen dedi ki...

O zaman ben Sofya'ya 1 Mart zamanı geleyim. Bu sene değil de başka bir sene...

Sevgi Küçük dedi ki...

sen ne zaman istersen gel, ben sağlık getirsin diye senin piju ve penda nı ayırırım. :)
gerçekten sokakları görmelisin Tijen, her yer kırmızı beyaz şeyler satan sokak satıcıları ile dolu. bazıları geleneksel olanlardan satıyor bazılarıda biraz daha espirili ve modernleri. mantık bu piju ve penda ları kırlangıç ya da leylek görene kadar üstünde (yakana ya da bileğe takılı) taşımak ve özellikle martın ilk haftası sevdiklerine bundan hediye etmek. ne olur ne olmaz diye bir dolu bende aldım. zaten ilk iki bilekliğim hediye geldi. pazar günü detayları ile yazcam. çokkkk keyifli yaaa! o kadar cici şeyler var ki... :)
madem burada mahsur kaldım bu tatilde bari tadını çıkarayım değil mi? :D