17 Ocak 2009

Meraklı Kedi


Ah biz kadınlar!

Kabul edelim, hayatımızı hormonlarımız kontrol ediyor. Bazen bu kontrol hayat alanımızın dışına taşıp başkalarınınkine geçiyor. Ne de olsa, doğum yapmış olsakta olmasakta hepimiz "anaç" insanlarız.

Ve biraz (!!) da meraklıyız; sağlığını merak ediyoruz, ne yediğini merak ediyoruz, ne yaptığını, eve sağ salim varıp varmadığını....Kısaca herşeyini merak ediyoruz ve bu meraktan kurtulmak içinde hayatını kontrol ediyoruz. "Ne yapalım, istemeden oluyor!" diyip akışına bırakmalı mı yoksa merak dozunu ayarlamaya mı çalışmalı?

Bir de olayın şu boyutu var tabii:

Diyelim ki hayatınızdaki insanlar - anneniz, babanız, kardeşleriniz, eşiniz, dostlarınız vs - sizi merak ediyorsa sizin de aynı şekilde onları merak etmeniz normal midir yoksa bu merakta kadınların safsatası mıdır? Yani eve varıp varmadığınızın, ısı durumunun, sağlık durumunuzun, huzurunuzun vs onlar tarafından merak edilmesi normal ama aynı şekilde siz merak edince abartı mıdır?

İşte, buyrun size iki soru!
Her iki soruda da şartlar eşitmiş gibi gözükse de farklılar. İlkinde konrtol amacı var: eve vardın mı hayatta mısın değilsen hemen geliyorum ve olaya müdahale ediyorum!!! Görüldüğü gibi burada aşırı bir endişe ve tepki var.
İkincisinde ise sadece merak var: eve varınca çaldır ki eve vardığını bileyim seni merak etmeyeyim.

İlk durumda anlatmak istediğimi bir gün kardeşim "Abla artık çoraplarımı ben almak istiyorum!" diyince farketmiştim. Ne de olsa küçük anneydim, onun için "meraklanmak" benim birinci görevimdi?! Ben olmasam nasıl çorap alacaktı, giyecekti... Daha o küçücük bir bebekti! (Olay anındaki yaşını söylemeyeceğim!) O an kendimden nasıl utandım anlatamam! Farkına varmadan, iyi niyetle de olsa, başka bir insanın yaşam alanına girmiş ve üstelik bir de müdahale etmiştim. O günden sonra bıraktım. En doğrusu da bu aslında; kim olursa olsun başkası için ya da başkalarının hayatını yaşamayın.

İkinci durumda merak doğaldır diyorum. Çünkü doğal olarak sevdiğiniz, değer verdiğiniz insanı hastaysa ya da uzaktaysa vs merak edersiniz. Misal şu ara Ankara' da doğalgaz nedeniyle insanlar sıkıntı yaşıyor ve ister istemez iyiler mi diye düşünüyorum. Müdahale etmeden ve ne kendime ne de onlara huzursuzluk vermeden, sadece merak ederek. Ama ya merak edilmek istemiyorsa(k)?

O zaman boşverin gitsin! Herkes koca koca insan yahu!! :D



Not: Kullanılan fotograf internetten alınmıştır.

2 yorum:

sherlotte holmes dedi ki...

öperiz ki biz seni çok...

Sevgi Küçük dedi ki...

bende sizi öperim. (bu arada yazıda örnek sizsiniz ama...sakın yanlış anlamayın) ;)