17 Ocak 2009

Aslan Asker Şvayk (2)


Sofya' da ilk misafirim ve de ilk arkadaşım Şvayk oldu. Başlarda onun gerçekten iyi niyetli ve saf bir adam olduğunu düşündüm. Farkında olmadan belaya bulaşıyor ve kendince yollarla kurtuluyordu.
Kitabı okumaya ara verdiğim bir ara hakkında yazılanları okudum. İyice meraklanmıştım: Kendi başını belaya sokması neyse de başkalarına ne yapıyordu? Zeki miydi yoksa dediği gibi aptallığı belgenlenmiş biri mi? Savaşta neler yapacaktı? Acaba ona güvenmemeli ve yaptıklarının altında saflık dışında bir şeyler mi aramalıydım?



"Gene bir yanlış anlaşılmaya kurban gittim"


Kitap(lar) boyunca Şvayk' ın ağzından bu cümleyi o kadar çok duyacaksınız ki...Başı her belaya girdiğinde ve emireri olduğu kişilerin başını belaya soktuğunda savunması bu olacak. Aslında haklılık payıda var ama..İşte "ama"sı var!! Çünkü zamanla Şvayk' ın başlarda görüldüğü kadar saf olmadığını farkedeceksiniz. :)


Haşek, savaşın tüm korkunçluğunun arasına Şvayk ve arkadaşlarının yaşadıklarını komik bir anlatımla serpmiş. Okurken büyük keyif alacaksınız. Tavsiye ediyorum.


Hiç yorum yok: