4 Aralık 2008

Bulmaca




Dil öğrenmek alzheimeri engeller derler ya...Umarım öyledir, beynim bu ara o kadar çok çalışıyor ki!!!

Bulgarca öğrenmeyi oyun haline getirdim demiştim. Bugün işe giderken tabelaları okumaya çalışıyordum ki aslında Bulgarcayı nasıl çözeceğimi anladım. Hani bazı bulmacalar vardır, cümle şifreli olarak yazılır ve siz oradan hangi harfin aslında hangi harfi temsil ettiğini bulmaya çalışırsınız. Bu da aynen öyle; P' ler aslında R, Y' ler ise U. H gördüğünüz her yere N koyun, ters N görürsenizde I/İ. Eğer B ise harf, onu da V ile değişin. C' leri ise S olarak alın....Gördünüz mü çok basit!! :)

Tabii bir de kullandığımız harflere hiç mi hiç benzemeyen kar tanesi şekli, içinden çizgi geçen O ve garip bir Y' ye benzeyen harfler var ki...Yavaş yavaş çözeceğim.

Ama bugün büyükkk bir adım attım ve kendime kitap aldım:




İlk dersimi bu cumartesi yapacağım.


Çok çalışmaaammm lazıımmm çokkk!!!


Bak şimdi kafama takıldı: Ters R hangi harfti acaba???

Hiç yorum yok: