19 Temmuz 2007

Neden Yoktu?

Nemrut

Hani yeni harikalar seçiliyordu ya, düşünmeden edemedim neden:



Nemrut bu listede yer almadı?



Aslında bu soru aklıma çarşamba günü İspanyolca dersinde sevgili öğretmenimi dinlerken geldi. Perulu olan Cynthia, bize ülkesi hakkında bilgi verirken Machu Picchu' dan da bahsetti ve konu dünyanın yeni harikalarına geldi. Her ne kadar seçimlerin ardından epey tartışma çıkmış olsa da sonuçta bir grup aday vardı ve aralarında seçim yapıldı.





Machu Picchu


Ama gönlüm isterdi ki adaylar arasında Türkiye' den birden çok tarihi eser olsun. Mesela bir Selimiye Camii' yi olsun, bir Nemrut olsun, bir Zeugma olsun...Hangisi olursa olsun ama listede olsun. Aslında "yarışmanın" sonucun da önemi yok benim gözümde, amaç bu tür bir organizasyonla dünyaya bu güzellikleri ve ülkemizi tanıtmak olmalı.

Mesela yarışmadan önceki günlerde sevgili arkadaşım Jozef' le Ürdün Büyükelçiliği' nin düzenlediği bir gecedeydik. Toplanış amacı farklı da olsa gecede hepimize "Lütfen oy verin!" yazılı ilanlar dağıttılar. İlanda Petra' yı öven ve oy vermemizi isteyen ifadeler vardı. Sonuç? Petra listede! Sadece o gece bize onları dağıttıkları için mi? Hayır, hemen her fırsatta ülkelerini tanıtmak için uğraştıkları için sonuç böyle oldu.

Aslında herşey tanıtıma dayanıyor. Ve biz ne yapıyoruz? Çok az bir çaba gösteriyor ve insanların ülkemizin güzelliklerini kendi kendilerine farketmelerini bekliyoruz. Ha, unutmadan; bir de bol bol orman yakıyoruz ki gelecek turist (?) için otel yapılacak yer açılsın!!!

Neden kızıyorum ki? Ben bile blogumda çok az yer vermişim bu tür güzelliklere! Yazıklar olsun bana da!

2 yorum:

sherlotte holmes dedi ki...

nemrut'u uzaktan da olsa gördüm ve gitmeye söz verdim kendi kendime...

daha oraya ulaşmadan muhteşem bir gökyüzünün varlığından emin oluyor insan...

7 harika... blimiyorum onların arasında mı ötesinde mi... ama nemrut gerçekten harika... çıktığımda daha da harika olacak benim için...

Sevgi Küçük dedi ki...

gidenler "anlatmak yetmez inan..." diyor.
umarım bende görürüm.