16 Haziran 2007

Babalar Gününüz Kutlu Olsun!

Az önce mesajlarımı kontrol ederken sevgili Muammer Yanmaz' ın üstte gördüğünüz fotografla birlikte babalar günü kutlama mesajı gönderdiğini gördüm. Yukardaki çalışmanın ismi "40 Baba".

Baba ve çocuk...

Bir arkadaşım "Asıl olan baba sevgisidir. Anne hormonlarından dolayı zaten evladını sever, her ne olursa olsun. Ama babanın sevgisi tamamen içinden gelir, hormonların yaptırımından değil!" demişti. Elbette ki her anne - baba çocuğunu sever, ama yine de ben de babaların sevgisinin birazcık daha farklı olduğuna inanıyorum.

Babalar çocuklarını severler sevmesine de, bunu anneler kadar rahat gösteremezler. Baba daha otoriter olmak zorunda hisseder kendini. O yüzdendir evladı kaç yaşında olursa olsun gelip gizliden gizliye üstünü örtmesi, saçını okşayıp alnına öpücük kondurması.

Hani bir zamanlar bir gazetenin reklamı vardı, hani baba Amerika' daki oğlu ile konuşurken ağlıyordu da "Annen seni çok özledi." diye kendi duygularını bastırıyordu. İşte aynen öyledir babalar. Uzakta yaşayan çocuğu ile konuşurken gözleri dolar, ama yılların tecrübesi ile işi şakaya vurur da sesinin titrediğini belli etmez.


Aslında anne ya da baba olmak farketmiyor. Ebebeyn olmak zor. Üstelik evladından uzakta olmak daha da zor....


Not:


Fotograftaki yakışıklı adamla öndeki çatık kaşlı bıcırık tahmin edebileceğiniz üzere "kahramanım" la benim. Tarayıcı olmadığından yeniden fotograflamak zorunda kaldım, arkadaki parlaklık ondan.
İzninizle buradan birazcık torpil geçip babama notumu iletmek istiyorum:
Canım babacığım;
Sen de annem de iyi ki varsınız, iyi ki benim ailemsiniz! Bana verdiğiniz ve öğrettiğiniz her şey için binlerce teşekkürler. Oradan da olsa desteğinizi hissediyorum.
Orada olamadığım için çok üzgünüm ama bunu en kısa zamanda telafi edeceğim.
BABALAR GÜNÜN KUTLU OLSUN!

Hiç yorum yok: