5 Aralık 2006

Nihayet!!


"İnsan kendini yalnızca insanda tanır."

Goethe

Geçtiğimiz haftalarda kitapçıda raflara göz gezdirirken bir dergi buldum; edebiyat üzerine.
Genelde edebiyat dergileri beni biraz huzursuz eder. Orada yorumlanan kitabı aynı şekilde yorumlayamamaktan, daha da kötüsü okuyup da hiç anlayamamaktan korkarım. Onlarsa o kadar güzel yazarlar ki kendime bakıp bu kadar yetersiz olduğum için hayıflanırım.
Yalnız; bu kez dergiden korkmadım.
Zengin içeriği ve sade yorumlarıyla ilk anda kalbimi kazandı.
Tanışma sayımızda Simone De Beauvoir' ın "Kadın olarak doğulmaz, zamanla kadın olunur..." sözü manşetti. Etkilendim; özellikle de Mandarinler kitabına da konu olan aşkına yazdığı mektubunu okuyunca tarzından çok etkilendim.
Ayrıca James Joyce' dan Dublinliler' i okumuş biri olarak 'Ulysses' i okumaya cesaret edemeyen ben, onun hakkındaki yazıyı okuduktan ve İncil' den sonra en çok tartışılan kitap olduğunu öğrendikten sonra birazcık olsun cesaret kazandım.
Bir sonraki hafta manşet "Fakat dostum siz bir dahisiniz..." di. Konularsa; Mayakovski, Thomas Mann, Ezop ve Sait Faik Abasıyanık...Tam da Sait Faik' ten 'Son Kuşlar' ı okuduğum sırada güzel bir tesadüf oldu.
Bu haftaki sayıyı merakla bekliyorum.
Alkım Yayınları' ndan K Dergi anlaşılır bir edebiyat dergisi olmanın yanı sıra uygun fiyat politikası ile çok ilgi görecek gibi.
Edebiyatla ilgilenenlere en azından bir kere denemelerini tavsiye ederim.


Hiç yorum yok: