26 Ekim 2006

Sevgi, Işık'la Buluştuğunda...

Can dostum telefon açıp da "Cumartesi akşam ne yapıyorsun?" dediğinde sinemaya gitmeyi önerecek sanmıştım. Ama konuşmanın devamı tahmin ettiğim gibi olmadı:
"O" geliyormuş ve can dostum 1,5 aydır bunun için hazırlanıyormuş. Biletlerimizi almış bile!
Şaşkın şaşkın telefona bakakalıyorum; çocukluğumdan "O"nu hatırlıyorum elbette ama...
Bir tarafım sevgili dostum için orada olmam gerektiğini söylüyor, çünkü bu gecenin onun için ne kadar önemli olduğunun farkındayım. Tanıştığımız günden beri "O"nu sayıklar. Bu an onun için çok özel ve ben de onun yanında olmak, heyecanını paylaşmak istiyorum. Ama...ama' sı ben şarkılarını bilmiyorum ki! Ya sıkılırsam? Gerçi gazetelerde İstanbul konserini okudum ve çok etkilendim. O yüzden nasıl olacağını merak ediyorum. Kararsızım anlayacağınız.
Son karar: KESİNLİKLE GİDİYORUZ!
Cumartesi akşamı gelip çatıyor ve biz konserin verileceği alana, Anatolia Sanat Merkezi' ne doğru gidiyoruz. O kadar gerginim ki...Yol boyunca söylenip duruyorum: "Yahu, ben şarkılarını bile bilmiyorum! Vallahi rezil olacağım oralarda!! Öğretsene bir iki tane...."
Koşar adımlarla varıyoruz; daha 1 saat var!
Vaktimiz bol olunca biraz Anatolia' yı geziyoruz, içerisi şimdiden kalabalık. Güzel bir mekan ama ne yazık ki hiç ummadığımız bir sorun yaşıyoruz: Sanat merkezinin (?) tuvaletleri pislikten geçilmiyor! Bu kadar emek, zaman ve para harcanan bir yerde, mola yerlerinde bile göremeyeceğiniz pislikte tuvaletler var!
Canımız çok sıkılıyor ama o an için bu durumu görmezden geliyoruz. Çünkü bu gece çok özel bir gece, "O" yıllar sonra bizlerle birlikte!
Konser saati yaklaşıyor ama dışardaki kuyruk bitmek bilmiyor! Bu yüzden yarım saat gecikmeli başlıyor.
Nihayet beklemeler sona eriyor, konser müthiş bir ses ve görüntü ziyafeti ile başlıyor. Ve 15 yaşından 60 yaşına kadar herkes heyecan içinde.
"O"sahne çıktığında heyecan doruk noktasında; coşkuyu anlatmak mümkün değil. Ama kolay mı? İlhan İrem yıllar sonra hayranlarının karşısında!
"O" şarkılarına başlıyor... Bense şaşkın şaşkın etrafı izliyorum. Aklımda tek bir düşünce var:
Seyircilerin tamamı ayakta; tek yürek, tek ses...Sadece O' na duydukları hayranlıkla böyle bir ortam yaratmaları mümkün olabilir mi? Üstelik yıllardır ortalıkta olmadığı halde hala hayranları olabilir mi? Malum, günümüzde "popülerlik" ve "ün" sezonluk! 15 dakika için herkes şöhret!
Başka bir sebebi olmalı, herkesi bu kadar coşturan başka bir sebep! Sonunda sebebi buluyorum: "Mutlaka benden gizli bir araya gelip çalışıyorlar!" ve açıkçası çağrılmadığım için bozuluyorum.




Sahnedeki adam hatırladığım İlhan İrem' e benzemiyor; olgunluk çağında, göbekli, saçları biraz dökülmüş bir adam...mı acaba? Evet, fiziği yıllar içinde değişmiş. Ama sesi? Sesi hala tanıdığım, bildiğim İlhan İrem. Hani bazı sesler vardır ya, çocukluğumuzdan kalma...Hani hatırlayınca garip bir huzur içimizi kaplar. Hani "çocukluğumuza döneriz". İşte öyle bir ruh hali içindeyim; çocuklar gibi şenim, mutluyum...
Sözleri bilmiyorum diye yol boyunca söylenen ben 2,5 saatlik konser boyunca ayakta, koronun bir parçası olarak konseri izliyorum! Dinledikçe şarkıları hatırlıyor ve eşlik ediyorum. Bulutların üstünde gibiyim...

Evet, sevgili dostum Menderes sayesinde 14 Ekim Cumartesi akşamım böyle geçti; coşkuyla, mutlulukla, heyecanla..."Oradaydım" diye çocuklarıma anlatacağım anlardan biriydi benim için.

Konserin sonunda ne oldu derseniz...Açıkçası hiç bitsin istemedik. Bütün uğraşlarımıza rağmen (ayakta uzun süre alkışladık) sadece 1 kere sahneye getirebildik onu. Olsun...Herşey mükemmeldi!


14 Ekim akşamı, Ankara' da Işık ve Sevgi buluştu. Ve tüm "sevecenler" de oradaydı...

4 yorum:

papilo dedi ki...

Kıskandım şimdi sizi, bunu da söyledin mi?

yemyesil bir deniz senin gozlerin
ne bir sandal,ne bir ada,ne bir sahil var
boguluyorum...
gozlerinde menevisler
denizde martilar gibi
bakislarin kopuk kopuk
sonsuzlugu
sonsuzlugu anlatir gibi...
bu bakislar bir gunu beni oldurecek sevgilim
bu bakislar ne zaman beni guldurecek sevgilim.
guldurecekmisin sevgilim...

Sevgi Küçük dedi ki...

hayır hülyacığım yaa! o kadar ısrar ettik ama söyletemedik... :(
varsın söylemesin, bir daha ki sefer inşallah!!
yine de -nispet olsun diye değil inan- cidden MUHTEŞEM bir geceydi.

Magnafantagna dedi ki...

İlhan İrem İzmir Konseri Basın Bülteni'nden bir bölümü aşağıya ekliyorum. Belki ilginizi çekebilir ;)

AYRILIKLARIN DA SONU VAR
İLHAN İREM EGELİLERLE BULUŞUYOR

14 Yıllık uzun bir aradan sonra iki muhteşem konserle İstanbul ve Ankara’lı hayranlarıyla buluşan İLHAN İREM, “AYRILIKLARIN DA SONU VAR” isimli konserler dizisinin üçüncü ve son buluşması için İzmir’e geliyor.

İLHAN İREM, 20 Mayıs 2007 Pazar günü İZMİR’de sevenleriyle buluşuyor. Saat 20.30’da başlayacak olan konser FUAR AÇIKHAVA TİYATROSU’nda gerçekleşecektir.

Ayrıntılı Bilgi :
http://ilhaniremkonserleri.com

Sevgi Küçük dedi ki...

bilgi için çok teşekkur ederim!! keşke gidebilsem; o güzel ortamı tekrar yaşamak isterdim gerçekten. gidecek herkese sesleniyorum: çok şanslısınız!
sevgi'yle...